Jakość oraz długość naszego snu ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Brak snu znacznie utrudnia nasze funkcjonowanie w ciągu dnia – mamy problemy z koncentracją oraz refleksem. Jeżeli masz kłopoty ze snem, sięgnij po naturalne sposoby. Dopiero w momencie, kiedy okażą się zawodne, można wspomóc się lekami.

Naturalne metody można podzielić na terapie manualne, ćwiczenia relaksujące, pracę ze swoim umysłem oraz ziołowe preparaty nasenne. Poniżej przedstawiamy przykładowe metody na bezsenność.

1. Akupresura
Akupresura polega na stymulowaniu naturalnych umiejętności ciała do uzdrawiania, poprzez naciskanie odpowiednich miejsc. Znajdują się one na: ręce, głowie oraz twarzy. Niektórzy stosują również akupunkturę, jednak ten zabieg należy przeprowadzać u doświadczonego specjalisty.

2. Słuchanie muzyki
Spokojna, relaksacyjna muzyka może ułatwić zasypianie. Ważne jest, aby nie była zbyt głośna ani pobudzająca.

3. Wizualizacje
Wizualizacje mają na celu wykreowanie obrazów i scen, które wprowadzą umysł w stan relaksu, co może być pomocne w zasypianiu.

4. Herbaty ziołowe na lepszy sen
Herbata z melisy czy napar z lipy posiadają właściwości uspokajające, co może ułatwiać zasypianie. Aby przyniosły zamierzany efekt, należy je pić kilka razy dziennie.

5. Wysiłek fizyczny
Przy leczeniu bezsenności, pomocny jest wysiłek fizyczny. Spacer, bieg czy ćwiczenia w domu umożliwiają właściwe dotlenienie organizmu. Trzeba pamiętać, że intensywne ćwiczenia należy wykonać ok. 2 godzin przed snem, natomiast lekkie ćwiczenia można wykonywać tuż przed snem.

6. Zadbanie o szczegóły – feng shui w sypialni
Jeżeli masz kłopoty z bezsennością, to może problemem jest to, że nie czujesz się komfortowo w swojej sypialni. Być może jest tam jakaś negatywna energia, która zakłóca Twój wewnętrzny spokój. Warto poznać zasady feng shui i w takim klimacie zaaranżować sobie sypialnię.

7. Wyeliminowanie kofeiny i alkoholu
Picie kawy oraz alkoholu nie pomaga w zasypianiu. Należy wprowadzić zdrowe nawyki, aby cieszyć się zdrowym snem. Palenie papierosów również negatywnie wpływa na jakość wypoczynku.

Komentarz

*