Podczas snu organizm intensywnie się regeneruje, dzięki czemu rano jesteśmy naładowani energią na cały dzień, a także lepiej radzimy sobie z przeziębieniem czy grypą. Na tę czynność przeznaczamy około 1/3 naszego życia. Warto więc zadbać o to, aby jakość naszego snu była jak najlepsza.

Po pierwsze: wygodne łóżko

Łóżko powinno być duże i wygodne, dzięki czemu poprawi się jakość naszego snu. Wybór nieodpowiedniego materaca może stać się przyczyną bezsenności.

Herbata ziołowa na lepszy sen

Podczas walki z bezsennością, warto pić herbatę, która pozwoli Ci się zrelaksować i ułatwi zasypianie. Najlepsze są naturalne herbaty bez dodatku cukru, z melisy lub kwiatu lipy. Oczyszczają one organizm i relaksują.

Lekkie posiłki

Przed snem nie należy jeść zbyt późno oraz powinno się unikać ciężkostrawnych potraw. Dobrze byłoby wystrzegać się: nasyconych kwasów tłuszczowych oraz pełnomlecznych produktów. Zamiast tego lepiej wybrać ryby oraz warzywa. Ważne jest również to, aby nie kłaść się do łóżka głodnym, gdyż wtedy komfort snu będzie znacznie obniżony.

Unikanie urządzeń elektronicznych

Urządzenia elektroniczne, które znajdują się w Twojej sypialni, mogą zakłócać spokojny sen. Jeśli to możliwe, komputery i telewizory staraj się wstawiać do innych pomieszczeń, a telefonu komórkowego nie używaj w sypialni. Dzięki temu unikniesz emitowanego promieniowania przez te urządzenia.

Aktywność fizyczna przed snem

Regularne ćwiczenia fizyczne pomogą nam poprawić jakość naszego snu. Najlepsza jest aktywność połączona z ćwiczeniami oddechowymi, więc joga będzie świetnym rozwiązaniem dla osób, które nie mogą się wyspać. Dobrym pomysłem jest również spacer na 2-3 godziny przed pójściem do łóżka. Należy jednak zrezygnować z intensywnych ćwiczeń przed snem.

Komentarz

*