Odpowiedni, zdrowy sen nie powinien trwać ani za krótko, ani za długo. Przyjmuje się, że optymalny czas, jaki powinniśmy poświęcić na sen to 8 godzin. Wówczas organizm będzie wypoczęty i gotowy do działania. Nie będziemy odczuwać znużenia podczas pracy, która po tylu godzinach spania, z pewnością będzie dużo bardziej efektywna.

Poza tym, ośmiogodzinny sen obniża ryzyko narażenia na różnego rodzaju choroby. Będąc wypoczętym i najedzonym stajemy się jednocześnie odporni na wszelkie choroby, zwłaszcza przeziębienie i grypę. Organizm jest silny i w bardzo dobrej formie, co także wpływa na nasze samopoczucie – wyspani czujemy się pełni energii.

Co zrobić, gdy mamy problem z bezsennością? Przede wszystkim nie decydujmy się od razu na tabletki, to jest ostateczność. Spróbujmy skorzystać z mniej radykalnych środków. Bardzo dobrą, bo skuteczną metodą jest przebywanie na świeżym powietrzu, który wyciąga z nas duże pokłady energii. W związku z tym bardzo mile widziany będzie wieczorny spacer, jazda na rowerze lub lekki półgodzinny trucht.

Zbyt długie spanie, zbliżone do godzin południowych powoduje, że stajemy się jeszcze bardziej senni i nie mamy na nic ochoty, czujemy się tak, jakby ktoś wyssał z nas całą energię. Zły wpływ na sen ma także objadanie się przed snem, a także

Warto także dodać, że odpowiedni czas snu ma wpływ także na to, jak wyglądamy. Tylko wypoczęta cera wygląda promiennie. Z powyższych rozważań wysuwa się wniosek, że dobry sen ma wpływ na wiele aspektów w naszym życiu. Warto więc zadbać o jego jakość, prawda?

Komentarz

*