Wiele osób zastanawia się, co jest przyczyną niekomfortowego snu? Co wpływa na to, że choć czujemy się zmęczenie, ciężko jest nam zasnąć? Tak naprawdę ma na to wpływ wiele czynników. Jednym z nich jest chodzenie spać będąc głodnym…

Wbrew pozorom ma to duży wpływ na właściwe funkcjonowanie organizmu. Tak naprawdę, kiedy odczuwamy głód, nie jesteśmy w stanie wykonać poprawnie wielu czynności. Praca idzie nam ciężko, ponieważ nie jesteśmy w stanie się maksymalnie skupić i skoncentrować. Co więcej, głód bardzo osłabia organizm i nie mamy siły na nic, co bardzo negatywnie wpływa także na nasze samopoczucie. Ale to nie wszystko. Zarówno głód, jak i nadmierne objadanie się, także wpływa na to, że ciężko nam jest zasnąć. W związku z tym, należy przestrzegać kilku zasad, które zapewnią nam zdrowy i komfortowy sen.

Ostatni posiłek w ciągu dnia należy zjeść ok. 3 godz., przed snem, bez względu na to czy kładziemy się o 22 czy o 1 w nocy. Pamiętajmy o tym, aby posiłek był w miarę lekki i pożywny, tzn. dostarczył nam zdrowych kalorii. Lepiej unikajmy smażonego, tłustego mięsa na noc. Najlepiej jest zjeść kanapkę z jakimś warzywem, sałatkę, jogurt itp.

W ten sposób prawidłowe funkcjonowanie organizmu nie będzie zakłócone burczeniem w brzuchu, a my prześpimy spokojnie całą noc i rano będziemy się czuć wypoczęci i gotowi do działania.

Komentarz

*