Hipersomnia – jedno z podstawowych zaburzeń snu

Hipersomnia – jedno z podstawowych zaburzeń snu

Hipersomnia to choroba objawiająca się nadmierną sennością. Jeśli często zdarza się, że mimo długiego snu nadal czujemy się zmęczeni i znużeni, powinniśmy udać się do lekarza w celu sprawdzenia, czy nie cierpimy na hipersomnię. 

Więcej

Chrapanie – przyczyny i sposoby leczenia

Chrapanie – przyczyny i sposoby leczenia

Chrapanie jest uciążliwą dolegliwością szczególnie dla innych domowników. Cierpi na nie aż 13 mln Polaków. Chrapanie może prowadzić do obturacyjnego bezdechu sennego i innych chorób.

Więcej

Jak poprawić jakość snu?

Jak poprawić jakość snu?

Podczas snu organizm intensywnie się regeneruje, dzięki czemu rano jesteśmy naładowani energią na cały dzień, a także lepiej radzimy sobie z przeziębieniem czy grypą. Na tę czynność przeznaczamy około 1/3 naszego życia. Warto więc zadbać o to, aby jakość naszego snu była jak najlepsza.

Więcej

Naturalne metody na bezsenność

Naturalne metody na bezsenność

Jakość oraz długość naszego snu ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Brak snu znacznie utrudnia nasze funkcjonowanie w ciągu dnia – mamy problemy z koncentracją oraz refleksem. Jeżeli masz kłopoty ze snem, sięgnij po naturalne sposoby. Dopiero w momencie, kiedy okażą się zawodne, można wspomóc się lekami.

Więcej

Odpowiednia temperatura w sypialni zapewnia komfortowy sen

Odpowiednia temperatura w sypialni zapewnia komfortowy sen

Wygodny i zdrowy  sen zapewnia nie tylko odpowiedni materac i poduszka, ale także właściwa temperatura w sypialni. Od niej w dużej mierze zależy komfort snu. Bardzo ważna jest także wilgotność w pomieszczeniu. Jeśli jest za ciepło, w sypialni gromadzi się suche powietrze, które może wpływać negatywnie na nasze zdrowie. Możemy odczuwać ból gardła, ból głowy itp. W jakiej temperaturze najlepiej kłaść się spać?

Więcej

Głód wpływa na niekomfortowy sen

Głód wpływa na niekomfortowy sen

Wiele osób zastanawia się, co jest przyczyną niekomfortowego snu? Co wpływa na to, że choć czujemy się zmęczenie, ciężko jest nam zasnąć? Tak naprawdę ma na to wpływ wiele czynników. Jednym z nich jest chodzenie spać będąc głodnym…

Więcej

Ile czasu powinniśmy poświęcić na zdrowy sen?

Ile czasu powinniśmy poświęcić na zdrowy sen?

Odpowiedni, zdrowy sen nie powinien trwać ani za krótko, ani za długo. Przyjmuje się, że optymalny czas, jaki powinniśmy poświęcić na sen to 8 godzin. Wówczas organizm będzie wypoczęty i gotowy do działania. Nie będziemy odczuwać znużenia podczas pracy, która po tylu godzinach spania, z pewnością będzie dużo bardziej efektywna.

Więcej

Sypialnia według feng shui

Sypialnia według feng shui

Feng shui to jedna z najpopularniejszych sztuk aranżacji wnętrz, która za najwyższy cel obiera sobie komfort, harmonię i funkcjonalność poszczególnych pomieszczeń. Te trzy cechy doskonale ze sobą współgrają i chyba każdy zgodzi się z tym, że dobrze byłoby je uzyskać przy aranżacji sypialni, w której wygoda i spokój są na wagę złota.

Więcej

Wybieramy łóżko do sypialni

Wybieramy łóżko do sypialni

Wybranie odpowiedniego łóżka do sypialni to bardzo ważne zadanie, zwłaszcza wtedy, gdy zależy nam na tym, aby było idealnie dopasowane zarówno do wnętrza, jak i do samych jego użytkowników. Jeśli planujemy zakup łóżka do sypialni, powinniśmy wziąć pod uwagę kilka istotnych założeń, które w tym artykule postaramy się pokrótce omówić

Więcej

Wszystko na temat łóżek wodnych

Wszystko na temat łóżek wodnych

Wiele osób zastanawia się czy w łóżku wodnym rzeczywiście znajduje się woda? Odpowiedź brzmi: tak, ale tylko w materacu. Tego typu materace wykonane są z najlepszej jakości materiału, który doskonale trzyma wodę i nie powoduje żadnych przecieków, ponieważ odpowiednio zabezpieczony przed ewentualnymi uszkodzeniami mechanicznymi.

Więcej